Jäsenkirje syyskuu 2024

27.9.2024

Puheenjohtajalta

Jytyn vaalisyksy 2024

Tuotannollistaloudelliset yt-neuvottelut ovat monella työpaikalla tällä hetkellä todellisuutta. Myös osaa jäsenistöämme on yt-neuvotteluiden päätteeksi jopa irtisanottu. Kun ajat ovat tuuliset, tarvitaan ihmisiä, jotka paneutuvat asioihin niin Jytyn liittovaltuustossa kuin luottamusmiehinä. Ole sinäkin vähintään äänestämällä mukana.

Lokakuussa valitaan Jytyn liittovaltuustoon 10 jäsentä Etelä-Suomesta. Yhdistyksemme ehdokkaat ovat Päivi Oikarinen Turusta, Päivi Isotuovola Loimaalta ja Ville Karas Salosta. Valitse heistä ja äänestä sähköisesti 1.10.-14.10. Huolehditaan äänestämällä, että yhdistyksestämme on edustaja liittovaltuustossa. Päiveillä on luottamusmieskokemusta ja Oikarisella myös liittovaltuustokokemusta. Ville taas on toiminut yhdistyksemme nuorisovastaavana. Tarkemmat esittelyt yhdistyksemme sivuilla. Liiton sivuilta löytyy tarkempaa tietoa vaaleista: Jyty-vaalit 2024 - Ammattiliitto Jyty (jytyliitto.fi)

Loppuvuodesta järjestetään myös luottamusmiesvaalit työpaikoillamme. Vaaleissa valitaan pääluottamusmiehet, luottamusmiehet ja heidän varaedustajansa. Toimikausi kestää neljä vuotta, 1.1.2025-31.12.2028. Oma yhdistyksemme järjestää yli 20 työnantajalla vaalit, mm. Turun, Naantalin, Raision, Salon ja Loimaan kaupungeissa, Kaareassa, Tieralla, Sininauha Oy:ssä sekä Lounais-Suomen, Salon seudun ja Raision seudun koulutuskuntayhtymissä. Lisäksi olemme mukana toisten yhdistysten järjestä-missä luottamusmiesvaaleissa mm. Varhalla ja Sarastiassa. Sähköpostitse saat tarkemmat tiedot työpaikkasi luottamusmiesvaaleista. Myös sinä voit asettua luottamusmieheksi. Liitolta saat luottamusmiehenä tarvittavan koulutuksen työaikana, samoin kuin asiantuntevaa tukea tehtävässäsi. Lisätietoja luottamusmiehen tehtävästä

Olethan mukana!

Syysterveisin

Elina Kajanto
Jyty Lounais-Suomi ry:n puheenjohtaja 2020 -
Jytyn liittovaltuutettu 2016 - 2024
Turun kaupungin luottamusmies (tai vara-) 2005 -

Jyty-vaalit 2024

Vaikuta oman ammattiliittosi päätöksentekoon äänestämällä Jyty-vaaleissa!

Vaaleissa valitaan jäsenet Jytyn liittovaltuustoon. Valtuustoon valitaan neljäksi vuodeksi 37 jäsentä neljästä eri vaalipiiristä. Etelä-Suomen alueelta valtuustoon valitaan 10 jäsentä.

Mitä liittovaltuusto tekee?
Ammattiliitto Jytyn liittovaltuusto käyttää liiton ylintä päätösvaltaa ja ohjaa vuosittaista toimintaa. Valtuusto päättää muun muassa sopimustoiminnasta ja sopimusten hyväksymisestä liittotasolla, toiminta- ja taloussuunnitelmista sekä järjestäytymisperiaatteista. Liittovaltuusto kokoontuu kaksi kertaa vuodessa tai tarvittaessa myös useammin. Valtuusto valitsee liitolle päätoimisen puheenjohtajan nelivuotiskaudeksi.

Oma yhdistyksemme on asettanut kolme liittovaltuustoehdokasta:
Päivi Isotuovola
Ville Karas
Päivi Oikarinen

Heihin voit tutustua liittovaltuustovaalien EHDOKASGALLERIASSA ja yhdistyksemme sivuilla.

Kuka voi äänestää?
Äänioikeutettuja ovat 1.6.2024 työvoimajäsenenä olleet ja jäsenmaksunsa suorittaneet jäsenet. Jäsenyyden on oltava voimassa, jotta voi äänestää.

Milloin voi äänestää?
Äänestysaika alkaa 1.10.2024 klo 08.00 ja päättyy 14.10.2024 klo 20.00. Äänestäminen tapahtuu helposti vaalijärjestelmässä, johon tunnistaudutaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Vaikuta – käytä äänioikeuttasi!

Kutsu jäsenten illanviettoon 8.11.2024

Jyty Lounais-Suomi kutsuu jäsenensä illanviettoon perjantaina 8.11.2024 klo 18-21 Kortteliravintola Navetan Ullakolle,
os. Virusmäentie 9, Turku.
Illan ohjelma: Alkumalja, Kommenttiraita-duon esitys, Illallinen
Jäsenhinta 25 €

Mukaan mahtuu 80 Jyty Lounais-Suomen jäsentä. Ilmoittautuminen päättyy 28.10.2024 tai kunnes paikat ovat täynnä.
Illanvieton tiedot ja ilmoittautuminen TÄÄLLÄ

Elokuvailta 12.11.2024

Jyty Lounais-Suomi, V-S Jyty ja Varha Jyty järjestävät yhdistysten yhteisen elokuvaillan tiistaina 12.11.2024 klo 17.00 Finnkino Kinopalatsissa, Kauppiaskatu 11, Turku.

Ennen elokuvaa lyhyt Jyty-info.
Elokuvana nähdään We Live in Time, koskettava draama, joka kertoo sattumanvaraisesti alkaneesta ja vuosikymmenien ajan kestäneestä rakkaustarinasta.

Jäsen voi ilmoittaa itsensä lisäksi mukaan myös yhden ei-jytyläisen TYÖKAVERINSA.

Hinta (sisältää popcornit ja juoman):
Jyty Lounais-Suomen jäsen: 10 euroa
Jäsenen ei-jytyläinen työkaveri: 15 euroa

Jyty Lounais-Suomelle on varattu 50 paikkaa.
Ilmoittautuminen alkaa maanantaina 30.9. klo 9 TÄÄLLÄ

TULOSSA: Luottamusmiesvaalit jytyläisillä työpaikoilla

Jytyn luottamusmiesvaalit järjestetään marraskuun 2024 loppuun mennessä lähes kaikilla jytyläisillä työpaikoilla. Vaaleissa valitaan pääluottamusmiehet ja luottamusmiehet sekä heidän varaedustajansa. Luottamusmiesten toimikausi on liittohallituksen päätöksellä neljä vuotta 1.1.2025–31.12.2028.

Yhdistyksen nimeämä vaalitoimikunta järjestää luottamusmiesvaalit työpaikalla ja ohjeistaa vaalien käytännön järjestelyistä. Oikeutettuja asettumaan ehdolle ja äänestämään luottamusmiesvaaleissa ovat kaikki ne Jytyn jäsenet, jotka ovat vaalien toimittamisajankohtana palvelussuhteessa työnantajaan.

Lue lisää luottamusmiehen tehtävästä:

Sinustako luottamusmies? Haetaan jytyläisiä työelämän kehittäjiä
10 kysymystä luottamusmiehen tehtävästä

STTK-risteily 6.-7.12.2024

STTK:n Varsinais-Suomen aluetoimikunta järjestään perinteisen jäsenristeilyn 6.-7.12.2024. Viking Grace lähtee Turusta perjantaina 6.12.2024 klo 20.55,
paluu Turkuun lauantaina 7.12.2024 19.50. Hinnat alkaen 92 €.
Risteilyn tiedot ja varaukset: STTK jäsenristeily | Matkapojat

Hyvää syksyä kaikille jäsenillemme!

Muistakaa äänestää liittovaltuustovaaleissa!